2007. október 28., vasárnap


Samhain - a Halottak Ünnepe

Három gyertya égjen a Hármas Istennőnek, a Nagy Hölgy Három Aspektusának.
Dicső Szűz, az ifjúság, az új kezdetek, a hajnal és az elvetett mag istennője.
Nagy Anya, a varázslat, bőség, szerelem és tudás istennője.
Sötét Banya, az éjszaka, a halál és az újjászületés istennője.

Három gyertya égjen az Isteni Hármasságnak, a Sokarcú Nagy Istennek.
Ragyogó Napkirály, a siker és a bőség istene.
Erdők Szarvas Istene, a termékenység és növekedés kormányzója.
Az Alvilág Sötét Ura, a gondviselés és nyugalom istene.

Ez az éjszaka a Halottak Ünnepe, az év kereke azon éjhez fordult, amely a Vékony Fátyol közelébe juttat minket. Ma éjszaka megnyílnak a világokat elválasztó kapuk.

...Íme, itt vagyok én, az idő kezdetén és végén.
Ott vagyok a napfény hevében és a szelek hűvösében.
Az élet szikráját hordozom, és bennem lakozik a halál mély sötétje.
Vagyok az idők végének kapuőre.
Az Úr szelleme, a szellemem; lakozik a vizekben,
halljátok, milyen a villámok csattanása a parton,
lássátok a vízcseppek pergését, amikor ott rohannak az áradásban.
Az erőm végtelen, csillagokkal érintkezik a világom,
de lágy az én szeretetem, s kifogyhatatlan.
Itt vagyok én, akire tekintetetek réved a kijelölt órán,
de ne féljetek!
Én vagyok a testvér, a hitves és a fiúgyermek.
A halál kapuja az élet kezdetének kapuja,
és én vagyok, akinek kulcsa mindkettőt zárja-nyitja.

...

Nincsenek megjegyzések: